vvdes_banner_09.jpg
Het voorjaar is aangebroken, de tijd dat alle competities normaliter in volle gang zijn, maar daar is momenteel geen sprake van. Het corona-virus heeft de wereld in een stevige greep. De volksgezondheid staat op het spel en daar gaat zeer terecht alle aandacht naar uit om met elkaar dit virus te lijf te gaan en hopelijk zo snel mogelijk tot een beheersbare situatie te komen, waarin meer vrijheden toegestaan worden en ook de sport weer opgepakt kan gaan worden. Wanneer dat zou kunnen zijn, is op moment van schrijven volstrekt onduidelijk. Via diverse media-kanalen updaten wij telkens de situatie waar onze vereniging mee geconfronteerd wordt. Voor nu geldt geen toegang tot het sportpark en de kantine blijft gesloten. Communicatie tussen bestuur en commissieleden gaat vanuit huis, via mail of WhatsApp. Heel onwerkelijk allemaal, maar we begrijpen dat alle maatregelen, die afgekondigd zijn, door iedereen gevolgd moeten worden en zullen daar gevolg aan geven.

Toch blijft bewegen in deze periode erg belangrijk. Juist nu is het zeer belangrijk om conditioneel op niveau te blijven. Op dit moment is het niet mogelijk samen met je team te trainen of zelfstandig in de sportschool. Kijkende naar andere verenigingen om fysiocentra ’s om ons heen worden er diverse tips en work-outs aangeboden. Deze nemen wij als v.v. DES nl graag ter aanbeveling over en willen deze dan ook met jullie delen.

Voor alle spelers/speelsters tot 17 jaar adviseren wij de VTON challenge:

VTON challenge: blijf leren en bewegen:
Het coronavirus doet wat met ons allemaal. De kinderen zijn thuis en kunnen niet in groepsverband sporten. Om toch te blijven leren en bewegen hebben we de VTON Challenge ontwikkeld. Verveel je niet, verbeter je skills!

Hoe werkt het?

Iedere dag staat er een nieuwe challenge klaar. Oefen deze challenge, maak er een filmpje van en deel via Instagram, Tik-Tok en/of Facebook. (Tag VTON) Natuurlijk doe je dan ook meteen mee voor de dagprijzen, weekprijzen en hoofdprijs! Download de VTON Play app gratis in de store en begin met trainen.

Na het downloaden van de app voer je de gevraagde gegevens in, en zoek club ‘VTON Challenge’ kies daarna één van de 3 leeftijdscategorieën die bij jou past. Probeer het zo goed mogelijk na te doen en film het. Snel delen, VTON taggen en leren van anderen. Daarnaast hebben we ook nog een super Challenge, waar je hele vreemde, maar leuke opdrachten krijgt.

Wij zijn VTON. En wij hebben een missie: kinderen met meer plezier te laten bewegen. We zagen dat het voor trainers tijdrovend en moeilijk is om elke week een training voor de jeugd te bedenken. Wij vinden dat elk kind recht heeft op een leuke en leerzame training. Daarom hebben wij een platform (app) ontwikkeld voor voetbalverenigingen. Daarin staan elke week leuke en leerzame trainingen voor de jeugd.

https://www.vton.nl/wp-content/uploads/2020/03/VIDEO-2020-03-16-11-57-49.mp4?_=3

Hieronder vind je een trainingsadvies voor spelers/speelsters van 17 jaar en ouder:

Trainingsadvies komende weken:
• Train minimaal 3 keer per week je conditie (hardlopen):
• Train 45-60 min. op 80-90 % van je maximale uithoudingsvermogen:
• Train minimaal 3 keer op kracht en stabiliteit, aansluitend aan je looptraining.

>> Download hier een schema voor kracht- en stabiliteitsoefeningen

LET OP: in deze fase van de competitie is alleen duurtraining of alleen krachttraining NIET voldoende. 
Het advies is Interval training. De basisconditie is op dit moment goed op niveau en deze hoeft niet specifiek getraind te worden met een duurloopje van 5 of 10 km of een ronde mountainbiken. Kies dus voor Hoog Intensieve Interval Training.

  pdf >> Downoad hier een schema (109 KB)


Hoofdsponsor

Subsponsor

Sponsorkliks